۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴

فرمانده انتظامی استان سمنان:

۱۲۰ویژه برنامه هفته نیروی انتظامی در استان سمنان اجرا می شود

۱۲۰ویژه برنامه هفته نیروی انتظامی در استان سمنان اجرا می شود

سمنان - فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان ضمن تشریح برنامه های هفته ناجا گفت: ۱۲۰ویژه برنامه طی این هفته در استان اجرا می شود که برگزاری همایش طلایه داران ترافیک از جمله آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ دوم روح الامین قاسمی ظهر چهارشنبه  در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دفتر فرماندهی ناجای استان سمنان برگزار شد، در تشریح مهمترین برنامه‌های این هفته، ابراز داشت: سخنرانی فرماندهان انتظامی در نماز جمعه و پاسخ به سوالات مردم، برگزاری مراسم صبحگاه نیروهای مسلح استان و راه اندازی شهرک ترافیک در پارک سیمرغ سمنان از جمله برنامه های هفته ناجا است.

وی افزود: همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک و همیاران پلیس، اجرای برنامه های رزمی و نمایشی در سطح مدارس، راه اندازی اتوبوس نظم و دوستی با هدف ارائه خدمات مشاوره ای،  برگزاری همایش پلیس و اصناف و گلباران گلزار شهدای انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا از جمله برنامه های این هفته هستند.

بازنشستگان ناجا تجلیل می شوند

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه گفت: علاوه برنامه های مذکور، رویکرد درون سازمانی هفته نیروی انتظامی بر مبنای برنامه هایی چون تجلیل از خانواده معظم شهدا، کارکنان و بازنشستگان نیروی انتظامی استان قرار گرفته است.

قاسمی همچنین گفت: در هفته نیروی انتظامی آزادی خودروهایی که در حال حاضر توقیف هستند و شاکی عمومی و یا خصوصی ندارند بدون هیچ قید و شرطی صورت خواهد گرفت و عموم مردم در طول هفته نیروی انتظامی می توانند از خدمات  ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی در سطح استان استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی با موضوع جدیت پلیس در برخورد با مجرمان اقتصادی، ضمن تاکید بر مقابله جدی با مفاسد اقتصادی به خصوص مقابله با قاچاق کالا و ارز، افزود: نیروی انتظامی در این زمینه جدی و محکم ایستاده است چرا که قاچاق کالا، معلول عوامل مختلفی بوده که مبارزه با آن، نیازمند عزم ملی و توجه دقیق به شاخص‌های علمی است.

۱۸۳۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

فرمانده ناجای استان سمنان مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز را در راستای  شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و بیان کرد: این مهم  یکی از مطالبات اساسی مردم در سال جاری از نیروی انتظامی است.

قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، از کشف سه هزار و ۸۳۵ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین کشفیات مواد مخدر استان از رشد ۱۲۳ درصدی برخوردار بوده و از سوی دیگر باید گفت ۱۰۰ درصد پرونده های مربوط به پلیس فتا در شش ماهه نخست سال جاری کشف شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی به دستگیری یک هزار و ۷۸۵ نفر از سوداگران مرگ در استان سمنان اشاره داشت و افزود: ۳۹ باند توزیع مواد مخدر در سال جاری متلاشی شده اند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

تماس با ۱۱۰ افزایش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان تعداد تماس با مرکز فویت های پلیس ۱۱۰ در شش ماهه اول سال جاری را ۱۳۹هزار و ۴۸۳ مورد اعلام کرد  و گفت: ۹۴ هزار و ۴۰۹ مورد از این تماس ها عملیاتی شده اند.

قاسمی با اشاره به آمار وقوع سرقت در استان سمنان، بیان داشت: کشف وقوع سرقت نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته ۱۷ درصد افزایش و در مورد آمار وقوع تصادفات منجر به فوت نیز باید گفت این وقایع  نیز در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اخباری که در مورد احتمال حذف نیروی انتظامی از فرآیند برگزاری کنسرت های موسیقی مطرح می شود، افزود: چنانچه قانون ما را از ورود به موضوعی باز دارد ما قطعا به آن موضوع ورود نخواهیم و همواره تابع قانون هستیم.

کد خبر 3781813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha